E-Jurnal

 
 
24. Reaksi 'aku' ialah dia telah menyedari daripada lamunan

25.Bukti pertama yang dia tidak menumpukan perhatiannya semasa memandu ialah keretanya bergerak simpang-siur dan kedua lampu brek keretanya tidak bernyala apabila mahu berhenti.

26.Perasaan 'aku' ialah dia telah menyedar apa kesalahan dia telah membuat dan juga setuju dengan apa yang dikata oleh pemuda itu. Buktinya ialah dia menghulurkan tangannya untuk bersalaman dengan pemuda itu untuk ucapkan terima kasih dan dia juga akui kesilapannya kepada pemuda itu

27.Pertama ialah kenderaan jalan raya ini bergerak laju dan kedua ada pula pemandu yang mengekori kereta dengan dekat. Jadi, kereta 'aku' mungkin disondol jika 'aku' berhenti dengan tiba-tiba.

28.Pertama 'aku' fikir dia sudah tentu akan dihammunnya apabila 'aku' telah berhenti dengan mendadak oleh Osman tetapi akhirnya Osman hanya mahu menolong 'aku' dan juga memberitahu perhatian semasa memandu' Kedua ialah 'aku' fikir Osman hendak mengambil kesempatan atas keadaannya dengan berapa banyak wang 'aku' akan masuk ke kocek Osman untuk memeriksa kerata 'aku'.Akhirnya Osman tidak seperti apa 'aku' telah memikir, kerana Osman menarik tangannya dengan serta-merta apabila menyedari 'aku' hendak kasi wang kerana dia telah menolong 'aku' dengan ikhlas.

29. Dengan tiba-tiba

30. Melanggar dengan tidak sengaja

31.panjang me­liuk-liuk